Manon Krom: “ik vind het een uitdaging bedrijven te laten groeien”

7

Manon Krom was de medewerker nummer 2 van Google in Nederland. Een online marketeer met onbetaalbare ervaring! Bovendien nog steeds dicht op het vuur.  “Ik doe als freelancer nu o.a. SEA, Paid Social, affiliate management en display via DV360. Zodat klanten hun groeidoelstellingen halen.”

Manon heeft een studie commerciële economie afgerond. Toen ze een afstudeerbedrijf zocht kwam ze uit bij Doubleclick Benelux. “Dit was toen nog een groot onafhankelijk advertentiebedrijf. Later werd het door Google overgenomen. Ik zat bij de Media Divisie.” Ze schreef hier haar thesis, over de effectiviteit van verschillende advertentie formaten op brand awareness binnen de media industrie.

Google medewerker nummer 2

Haar volgende uitdaging bracht haar bij de STER in Hilversum, waar ze als Sales Executive de reclameblokken gevuld moest krijgen. Hier werd ze opgemerkt door het in oprichting zijnde Google Benelux. Ze haalden Manon Krom binnen als medewerker nummer 2. “Ik was verantwoordelijk voor groei in de Technology Vertical. Met klanten als TomTom, KPN en Philips.” Na haar jaren bij Google begon ze voor zichzelf als freelancer.

Online marketing freelancer

Als freelancer heeft Manon haar draai helemaal gevonden. Ze deelt haar kennis bovendien graag. “Ik vind het leuk om teams in-house te trainen en mijn kennis over te dragen.” Daarnaast is ze zeer gedreven om groei online te realiseren. “Ik vind het een uitdaging om bedrijven te laten groeien en ervoor te zorgen dat ze hun online marketing doelstellingen halen.”

Een PPC strateeg die een passie heeft om online groei te maximaliseren

Manon omschrijft zichzelf als een PPC strateeg die een passie heeft om online groei te maximaliseren. Met haar Google-ervaring, die ze bovendien voortdurend up-to-date houdt, kan ze daar echt een verschil in maken. Dit hebben ze onder andere ervaren bij Jumbo Supermarkten, SimplyColors, Tiqets, Orderchamp, Yumeko Petsplace en Univé Zorgverzekeringen. “Bij Petsplace hebben ze 55% meer omzet gehaald. Yumeko heeft 175% meer online inkomsten in 2019 en Orderchamp wist het aantal abonnementen te verdubbelen.”

Manon Krom bij TopCampaign

Bij TopCampaign heeft ze zich als één van de eersten aangesloten. “Ik vind het een leuk team. Het is een mooie startup om bij betrokken te zijn. Het helpt me bovendien om nieuwe interessante klanten te werven.”

Voor bedrijven is het ook een voordeel. “Zij weten dat alleen de beste freelancers worden opgenomen. Het is een kwaliteitsnetwerk.”

Google’s Free listings

Manon heeft de volgende concrete tips voor ondernemers en marketeers die snel resultaat willen boeken: “Maak gebruik van Google’s Free listings, personaliseer waar mogelijk en vergeet geen gebruik te maken van marketing automation.”

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp