TRUSTED BY STARTUPS AND SMART COMPANIES

T-Mobile
Young Financials
Manutan
VoetbalTravel
T-Mobile
Young Financials
Dutch Innovation Factory
VoetbalTravel

Waarom aanwezig zijn op social media?

Succesvol zijn op social media als Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat en Linkedin is een uitdaging waar veel bedrijven voor staan. Vaak wordt in eerste instantie gedacht dat het niet nodig is om op social media aanwezig te zijn. Een social media manager wordt weleens vergeten. Wanneer deze wel wordt aangesteld, kunnen er onrealistische verwachtingen zijn. Dat is zonde, want social media kunnen door hun ongelooflijke bereik voor de meeste bedrijven een essentiële boost geven aan hun business.

Sommige sociale netwerken zoals Facebook, YouTube en Twitter zijn al lang actief en de meeste bedrijven zijn erop aanwezig. Dit heeft wel als nadeel dat het steeds lastiger wordt om bereik op te bouwen op een kosten effectieve manier. Waar het een jaar of 5 geleden eenvoudig was om met een klein budget op Facebook goede resultaten te behalen, zul je nu voor hetzelfde aantal leads of kliks diep in de buidel moeten tasten. Het wordt daarom nog belangrijker om zorgvuldig met de budgetten voor social media om te gaan.

Waarom een social media manager inhuren?

Omdat er steeds meer social media zijn is specifieke expertise steeds belangrijker geworden. Daarnaast is de toolkit aan mogelijkheden die elk social netwerk biedt steeds uitgebreider geworden. Het is fantastisch wat er allemaal mogelijk, maar ook heel complex geworden. Een platform als Facebook heeft enorm complexe tooling beschikbaar om advertenties te beheren en prestaties te meten. Deze tools zijn in theorie door iedereen te gebruiken, maar in de praktijk is het zo ingewikkeld dat specialisten pure noodzaak zijn. Het is heel gemakkelijk om een groot budget te zien verdampen, zonder concreet resultaat. En dat is zonde.
Een social media manager overziet de content en acties op social media en beheert de budgetten. De social media manager kan naar wens aangevuld worden met content writers en designers om goede content te creëren. Een goede social media manager zal sturen op conversie, bereik en resultaten.

Social media bureau of social media manager?

Een social media bureau wordt vaak ingezet wanneer de interne expertise van een bedrijf tekort schiet. Een social media bureau zal goed kunnen helpen bij het bepalen van de social media strategie en daar vervolgens uitvoering aan kunnen geven. Hoewel hier op het oog niets mis mee is, zal een social media bureau niet zelden daar hoge kosten voor berekenen, omdat er sprake is van een enorme en vaak onnodige overhead.
Wat bij social media een rol speelt is dat zowel voor het bepalen van strategie, het creëren van content en het promoten van deze content via betaalde advertenties, apart betaald moet worden. De betaalde campagnes bestaan daarbij uit een component management en een budget per lead of per klik. Hier valt niet aan te ontkomen. Maar het spreekt voor zich dat een freelancer, of een effectief virtual team van freelancers, veel efficiënter te werk kan gaan en specialismen kan combineren die in een bureau niet aanwezig zijn.

Social media manager voor Snapchat, Pinterest en TikTok?

De laatste jaren is het bekende landschap social media verder aangevuld met bepaalde niches en benaderingen. Vluchtigheid en visuele interactie zijn daarbij de trends. Het social media landschap verandert snel. Je kunt eigenlijk al praten over ‘traditionele’ sociale netwerken en nieuwe sociale netwerken. Een marketing manager wordt geacht op alle fronten thuis te zijn en dat wordt steeds moeilijker om bij te houden. Het loont dan de moeite om goed te kijken welke kanalen het beste bij de business passen en daar de primaire focus op te leggen.

Voor een business to business (B2B) bedrijf zal Linkedin ongetwijfeld belangrijk zijn. Twitter is ook vaak een goed kanaal en Facebook kan soms goede resultaten geven. Maar platforms als TikTok, Snapchat en Instagram werken beter voor business to consumer (B2C) concepten.

 

Waarom een social media manager van TopCampaign?

Juist doordat social media enorm snel veranderen en het belangrijk is met de business om op de juiste platforms aanwezig te zijn en op kansen in te spelen, is een top-5% freelancer precies wat je zoekt. TopCampaign levert deze freelancers, die specialist zijn op één of meer social media en bereid zijn hun kennis in te zetten en te delen met slimme bedrijven.
Of je nu zoekt naar specialisten voor het meer traditionele Facebook, Twitter , YouTube of Instagram, of je wilt onderscheiden op TikTok, Snapchat of Quora, onze social media managers helpen je daar graag bij. Als bonus vermijd je de overhead van een traditioneel social media bureau.

Een exclusief netwerk van social media specialisten

Why startups and smart companies choose TopCampaign

Top 5%

Geen gedoe, geen onzekerheid, geen middelmatige resultaten. Wij hebben de perfecte social media manager al voor je gevonden. Hoe we dat doen? We hebben de Nederlandse social media freelancers gescreend op werkpassie, technische kennis, communicatie en gedrevenheid. De top 5% die daaruit is gekomen, zet zich ook graag in voor jouw bedrijf.

No costs

Wij zijn geen agentschap of recruiter. We willen gewoon de beste social media-manager koppelen aan een slim bedrijf. Uit ervaring weten wij dat direct contact tussen opdrachtgever en freelancer het beste werkt. We rekenen geen commissie; we bieden je wel een unieke tevredenheidsgarantie.

Een social media manager in 48 uur

Normaal kan het maanden duren om de juiste social media manager of -specialist te vinden. Middelmatigheid kost geld. TopCampaign belooft je de beste kandidaat binnen een paar dagen. Je laat ons eerst weten wat je precies zoekt. In een kort gesprek gaan we er wat dieper op in. Daarna stellen we binnen 48 uur de ideale social media expert aan je voor. Twijfel je? Dan zoeken wij verder.

Personal service

TopCampaign is een exclusief netwerk met social media experts. Bij zo’n netwerk hoort een exclusief serviceniveau: persoonlijk en met kennis van zaken. Natuurlijk letten wij erop dat de geselecteerde freelancers goede communicatievaardigheden hebben. Net als wij.

Enkele van onze top social media managers en -specialisten

Manon Krom

Manon Krom

Manon Krom a top PPC specialist. As one of the first 10 Google employees in The Netherlands, she is very experienced. She knows what is needed to be successful online. Manon has done projects for companies like Viking Direct and Startselect. She is now available to run your PPC campagn as well, to help accelerate your online growth.

Geert v.d. Rijdt

Geert v.d. Rijdt

Geert has worked at an agency and has done multiple campagnes there. He worked for corporates as well as SMB-companies. Recently, he became available for hire. As a freelancer, he focuses on B2B (LinkedIn) marketing. Geert has proven to be creative and he is able to generate amazing growth on this platform.

Lieuwe Vreeswijk

Lieuwe Vreeswijk

Lieuwe is a performance marketeer with more than 7 years of experience. He doesn't only help you grow, but Lieuwe also excels in keeping the costs for acquisition low for Google Ads. To achieve this, he creates ‘real-time’ reports for you. Hire Lieuwe now and experience the difference he can make for your online campaigns.

How it works

  • 1. Stel ons je social media vraag

    Een expert uit ons team zal vervolgens contact met je opnemen om zo te zorgen dat we je social media vraag goed begrijpen.

  • 2. We find the ideal match

    We stellen de ideale social media manager of specialist aan je voor uit het exclusieve netwerk van TopCampaign.

  • 3. Jouw social media worden top!

    De social media manager zet een alles wat nodig is voor je op om op social media effectief te zijn. Success guaranteed.

De top 5% social media managers van Nederland. Direct beschikbaar.