Geert van de Rijdt: van een master in accountancy naar online marketing specialist

1

Geert van de Rijdt, oprichter van MarketingBus en freelancer van het eerste uur bij TopCampaign had zijn zinnen oorspronkelijk gezet op een accountantstitel. Hij heeft zijn beroepskeuze veranderd en nooit spijt gehad: “Bij online marketing ligt mijn passie.”

Accountant of online marketeer?

Geert wilde oorspronkelijk accountant worden, maar de roep van de online marketing veranderde zijn beroepskeuze. “Tijdens mijn master in accountancy aan de Universiteit van Amsterdam kwam ik erachter dat accounting toch niet helemaal mijn ding was. Tijdens mijn studie ben ik bezig geweest met een aantal eigen bedrijfjes. Op die manier kwam ik in aanraking met online marketing en merkte ik dat daar mijn passie ligt. Na mijn master heb ik besloten om hierin verder te gaan. Na een tijd bij een online marketing bureau gewerkt te hebben, ben ik zelf gestart als freelancer.”

Hij werkt daarbij graag vanaf de Portugese kust. Daar komt ook zijn bedrijfsnaam MarketingBus vandaan. “Ik ben begonnen toen ik aan het reizen was met mijn camperbusje.”

Paid advertising

Als freelancer specialiseert Geert zich in paid advertising, maar ook met andere kanten van online marketing houdt hij zich graag bezig. “Nogal cliché misschien, maar ik profileer me graag als allround online marketeer. Van alle aspecten weet ik wel het een en ander. Naast paid advertising wat mijn specialisme is, doe ik ook aan content creatie, SEO, marketing automation en web analytics voor klanten. Het is een voordeel om al die aspecten te beheersen, omdat ze ook vaak met elkaar samenhangen.”

Ik doe paid advertising, content creatie, SEO, marketing automation en web analytics. Het is een voordeel om al die aspecten te beheersen.

Op de vraag waarom bedrijven hem zouden moeten inhuren, aarzelt Geert niet: “Omdat ze met mij kwaliteit krijgen. Ik werk niet vóór de klant, maar mét de klant.” Dat hebben ze onder andere ervaren bij Spy-Fy. Spy-Fy is een bedrijf dat zicht richt op privacy hardware solutions. Geert: “Voor de B2B tak van deze klant heb ik LinkedIn automation opgezet, waardoor ze op een structurele basis kwalitatieve leads binnenkrijgen.”

Waarom TopCampaign?

Geert heeft zich aangesloten bij TopCampaign om gekoppeld te worden aan interessante klanten. “De meerwaarde van TopCampaign is dat zij al een stuk voorwerk doen bij potentiele klanten die binnenkomen, waardoor ik concrete aanvragen via TopCampaign krijg. Bovendien doen zij de acquisitie, waardoor ik me kan richten op online marketing. Voor mij is het handig om mij te kunnen focussen op waar ik mee bezig wil zijn. Bedrijven weten dat alle freelancers gescreend zijn. Dat ze daarom gegarandeerd kwaliteit in huis halen.”

Maar het binnenhalen van klandizie is niet het enige aspect dat TopCampaign interessant maakt voor Geert. “Ik vind het ook een mooie kans om kennis te maken met collega-freelancers. Als freelancer doe je er goed aan niet op een eiland te leven. Ik werk graag samen met andere specialisten om het optimale resultaat voor klanten te bereiken.”

Up-to-date blijven

De online marketing wereld ziet Geert van de Rijdt snel veranderen. “Ik zorg er daarom voor dat ik, naast het werk dat ik voor klanten doe up-to-date blijf. Door het lezen van artikelen, luisteren van podcasts en kijken van presentaties. Dat raad ik iedereen aan.”

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp