Hoe slimme bedrijven hun online marketing vragen oplossen

Dutch Innovation Factory

Is marketing in jouw organisatie ook al jaren een zorgenkindje? Vraag jij je ook af waarom het maar niet gaat ‘vliegen’ met de leads, de verkopen of de bekendheid op de social media? Misschien moet je dan eens een expert uit het netwerk van TopCampaign ontmoeten.

Online marketing lijkt zo simpel. Je website moet geweldig vindbaar zijn in de zoekmachines. Iedereen moet het over je hebben op Facebook. Op Google koop je wat mooie posities waardoor de klanten binnenstromen. Of toch niet? Waarom lukt het niet om een marketeer te vinden die dat voor elkaar krijgt? Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Toch wel.

Online marketing is een vak

Online marketing is een vak. En niet zomaar een vak, maar een continu veranderd vak. Wie vandaag een slimme campagne opzet, moet morgen weer wat anders verzinnen om hetzelfde resultaat te bereiken.

Vandaar dat het vrijwel niet te doen is om een marketingteam op te bouwen dat alle aspecten van online marketing tot in de puntjes beheerst. Het zou een heel groot team worden. En niet alle leden hebben evenveel werk. Dus hoe los je dat op?

Een marketingbureau kan uitkomst bieden. Daar weten ze meestal wel een mooi verhaal te vertellen. Maar de kosten rijzen al snel de pan uit. En voor je het weet heb je een ‘lock-in’ met het bureau. Als je iets gedaan wil krijgen ben je op ze aangewezen. En laat dan de euro’s maar rollen.

Freelancers

Bij TopCampaign denken we dat het slimmer kan. Met freelancers.

Het werken met freelancers zorgt ervoor dat je alleen betaalt voor de tijd die ze aan jouw campagne besteden. Je kunt bovendien meerdere specialisten inhuren naast de marketeers die je misschien zelf al in huis hebt. Zo ben je heel flexibel.

En wat het mooiste is: de freelancers van TopCampaign zijn de absolute chefkoks van de marketingkeuken. Zij doen de hele dag niets anders dan campagnes opzetten en monitoren. Daarom zijn ze altijd bij de tijd en bezitten ze de juiste expertise. Ze zullen relatief weinig tijd kwijt zijn met jouw campagne waardoor het zeer kosten effectief is.

Reinier Linthorst Homan & Jeroen Derwort

De juiste mensen

Bij Gamebasics heb ik in een periode van vele jaren een sterk online marketingteam opgebouwd. Hoewel dat gelukt is, duurde het lang. Alle marketeers moesten in-house opgeleid worden en we hadden niet gelijk alleen maar A-spelers onder contract.

Toen ik een aantal jaren geleden weer voor de keuze stond om een marketing team op te bouwen, of het met freelancers te proberen, leek dat laatste me een efficiëntere optie. Er was echter wel één probleem: hoe vind je de beste? Met veel pijn en moeite heb ik de juiste mensen gevonden. Het was inderdaad veel beter om met freelancers te werken. Maar de zoektocht naar de kwaliteit die ik nodig had, kostte onnodig veel tijd.

Om andere ondernemers en bedrijven dat probleem te besparen, heb ik daarna TopCampaign opgericht. Zodat je gelijk beet hebt en het over de inhoud kan gaan.

Benieuwd welke freelancers we aan jou online campagne kunnen koppelen? Doe een vrijblijvende aanvraag!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp