Lieuwe Vreeswijk: “Focus je niet op het product, maar op de gebruiker”

6

Lieuwe Vreeswijk is online marketing freelancer. Hij is gespecialiseerd in performance marketing en heeft meer dan 7 jaar ervaring. Binnen en buiten het TopCampaign netwerk zet hij zich in voor klanten op het gebied van SEA, SEO, Social advertising, web analytics en data visualization.

PPC en transparantie

Lieuwe is van vele markten thuis. Zijn specialisme is PPC. “Ik focus mij voornamelijk op PPC (Pay Per Click) advertenties. Waarmee ik me onderscheid is waardevolle data-analyses en data visualisatie om doordachte beslissingen te nemen en stakeholders up-to-date te houden.”

Naast het realiseren van groei, blinkt Lieuwe ook uit in het minimaliseren van de acquisitiekosten, bijvoorbeeld in Google Ads. Dit bereikt hij door zijn op maat gemaakte en ‘real-time’ rapportages. Lieuwe gaat voor volledige transparantie als het gaat om performance. “Naast de gebruikelijke conversiemetingen, kijk ik of de campagnes daadwerkelijk rendabel zijn. Dit visualiseer ik in overzichtelijke dashboards, die in één oogopslag inzicht geven in alle belangrijke statistieken.”

Naast PPC beheerst hij een heel spectrum aan online marketing onderwerpen en tools. Voor SEA zet hij Google Ads en Bing Ads even gemakkelijk in. Voor SEO gebruikt hij Screaming Frog, Semrush en Moz.

Social advertising kan hij op Facebook, Instagram en LinkedIn vormgeven. Voor Web Analytics werkt hij o.a. met Google Analytics en Google Tag Manager. En data visualisatie doet hij met Google Data Studio en Microsoft Power BI.

Lieuwe Vreeswijk bij EventTrips

Voor Eventtrips heeft Lieuwe de bestaande Google ads campagnes geoptimaliseerd en vervolgens het accountmanagement overgenomen. Eventtrips organiseert via VoetbalTravel voetbalreizen naar grote clubs in Europa. Hierin is VoetbalTravel marktleider. Het team van VoetbalTravel heeft veel ervaring met online marketing. Toch wist Lieuwe hoge ogen te gooien.

“Mijn campagne had als resultaat een 120% groei in conversies, terwijl we een lagere kosten per conversie zagen.”

120% groei in conversies, met lagere kosten per conversie.

Waarom kiest Lieuwe voor TopCampaign?

Op de vraag waarom TopCampaign waarde voor hem toevoegt is hij helder: “Omdat ik via Topcampaign projecten krijg bij bedrijven die kiezen voor kwaliteit en niet alleen maar op zoek zijn naar de goedkoopste oplossing. Dit zie je helaas nog vaak, dat klanten op zoek zijn naar een manier om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, terwijl met meer aandacht en expertise veel betere resultaten kunnen worden behaald.”

“Als freelancer is het niet altijd eenvoudig om de juiste match te vinden. Topcampaign helpt mij bij het vergroten van mijn netwerk zodat ik de kans krijg samen te werken met bedrijven en organisaties (en uiteraard mensen) die dezelfde waarden delen.”

Lieuwe heeft de volgende tip voor bedrijven die hun online marketing willen verbeteren: “Focus je op de gebruiker, niet op het product. Ik heb regelmatig gezien dat bedrijven zich blindstaren op hun website of dienst, terwijl ze de behoeften van hun gebruikers uit het oog verliezen.”

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp